Nuffnang Ads

Thursday, February 27, 2014

SMILE laaa sangat



Well..well..well..i’m back!

Lama sungguh  tak update blog.  Boleh diumpamakan macam rumah tinggal yang dah bersawang. :D

Permulaan tahun 2014 ni rasa macam tak berapa bagus…eh bukan macam lagi…memang benar-benar tak bagus.  Segalanya rasa macam kelam kabut. Awalan tahun dah diarahkan menghadiri training S.M.I.L.E. Pengenalan kepada sistem yang tak mesra pengguna…dalam kelas training dah lost. Haish…

Takda kesempatan lagi nak revise apa yang diajar semasa training…terus pergi bercuti untuk kenduri kahwin anak saudara. Biasalah kan..nama pun kenduri kahwin…haruslah kena perah tenaga untuk memberi bantuan. Habis kenduri kahwin terus balik  Putrajaya kerana esoknya kena kerja. Tapi malang sekali…demam pulak datang bertandang. Mungkin disebab pengaruh cuaca yang panas dan kering.

Apa lagi went on medical leave lah. Directly seminggu tak pergi kerja. Bila dah demam…hilang selera makan, seluruh badan rasa sakit-sakit terutama  pada sendi-sendi.  Bayangkan tidur atas tilam, rasa macam tidur atas kerikil. Punya lah menyucuk-nyucuk rasa badan. Menggelabah juga dibuatnya…takut demam denggi.  Pergi ambil darah…Alhamdulillah..bacaan platelet darah  ok.  Ini baru diuji dengan demam saja. 

Selepas baik demam, lepas tiga empat hari masuk kerja…kena pulak sakit tekak. Non-stop coughing…sampai tekak luka. Bila menelan rasa pedih. MC lagi…  Yang boleh dibuat, telah ubat, tidur dan...berSABAR saja lah.

Masuk kerja semula dengan keadaan badan yang masih letih lesu…diarahkan pulak apa yang diajar dalam training S.M.I.L.E….suka tak suka kena terus implement. Bila mula implementing sistem baru ini…sampai la ni makcik tak boleh nak ‘smile’. Rasa segala tugasan dan kerja jadi  huru hara. Dengan sistem yang tak mesra pengguna ni,  apa pun tak boleh. Dah apply... baru nampak masalah ini...masalah itu...so from time to time...nak solve problem...nak kena call atau email pegawai TM yang berkenaan. Masalahnya, ilmu yang diturunkan masa training dan manual yang dibagi macam separuh jalan jer. Selebihnya inisiatif sendiri nak dapatkan separuh lagi. Ish..ish..ish...

Sekali lagi…banyakkan berSABAR dan terus berSABAR dengan hal-hal duniawi ini…walaupun ada perasaan nak menjerit sekuat-kuatnya. Uwaaaa…….



3 comments:

  1. Welcome back my dear Shina
    Mmg lama u tak bersiaran....
    Semuga hari yg berbaki dalam 2014 ini u terus berkarya..
    Semuga sihat sejahtera...

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ sis...seperti biasa u mmg rajin bagi komen. InsyaaAllah..akan teruskan bebelan di blog. Tapi sekarang dgn tekanan tugas yg ada kepala hotak mcm takleh nak pikir dgn waras. Heheh

      Delete
  2. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete